Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

mariluk

wpisy na blogu

Rekuperacja założona

Blog:  mariluk
Data dodania: 2015-02-13
wyślij wiadomość

blog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.pl

3Komentarze
Data dodania: 2015-02-13 11:21:31
Rekuperacja
Witam, czy rekuperacje trzeba rozłożyć przed tynkami i ile kosztują samo rozłożenie tych rur z robocizna bez jednostki centralnej? Odp moze byc na priv dzieki...
odpowiedz
mariluk  
Data dodania: 2015-02-13 11:40:13
u nas nie wszędzie są tynki a rekuperacja założona więc nie ma to związku, jednak powinna być chyba założona instalacja przed wylewkami. My zapłaciliśmy za robociznę 12 tys. do tego dojdzie koszt rekuperatora od 7-10tys w zależności jaki wybierzemy.
odpowiedz
Odpowiedź do kardamon13
Data dodania: 2015-02-13 12:04:33
Super dzieki:))
odpowiedz
Odpowiedź do mariluk

Pompa ciepła

Blog:  mariluk
Data dodania: 2015-02-08
wyślij wiadomość

Witajcie:) 

Dziękuję wszystkim za informacje co do ogrzewania, bardzo nam pomogły. Decyzje wstępnie podjęliśmy.

Będzie pompa ciepła, natomiast jeszcze nie wiemy jaka. W zeszłym tygodniu na naszej budowie pojawili sie przedstawiciele różnych firm i rozwiązań. I szczerze mówiąc to są trochę jaja. Każdy z nich gadał co innego. Jedni twierdzili ze pompa woda- pow da radę ogrzać nasz dom nawet przy dużych mrozach a cały rok za energię za pompe zapłacimy około 3000zł ( oddzielny licznik i gwarancje nam na to dają) . Inny Pan , który montuje i to i to twierdził że nie ma opcji żeby taka pompa dała radę, ze musi byc gruntowa do naszego domu, ze instalują 100 pomp rocznie i jest pewny w 100% tego rozwiązania. Dodam tez ze podłogówka będzie zatem wszędzie. 

Szczerze mówiąc po wizytach tych wszystkich ludzi to już zgłupiałam. Moze sie ktoś wypowiedzieć kto jedną lub drugą pompę użytkuje?  Czy duże macie rachunki za prąd?

Proszę jak zwykle o pomoc.

18Komentarze
Data dodania: 2015-02-08 22:55:32
Eh... mamy ten sam problem ;/ Był u nas jeden taki co pompy montuje i w domu używa, przy 120m2 podłogówka/grzejniki 50/50, płaci za prąd rocznie 3,5 do 4 tys. U nas wyliczył przy pełnej podłogówce 200m2 około 4,5 tys na rok, jednak sugeruje pompę o mocy 12KW a to wydatek większy.
odpowiedz
Data dodania: 2015-02-09 21:19:47
Polecałabym poszukać kogoś kto ma o tym większe pojęcie ;) Jak facet sam to sobie zakładał i wstawił grzejniki to nie wie co robi, nie dziwię się, że ma takie rachunki. Do naszego opałka wykonano dwa odwierty po 81m, zamontowano piec Buderus 8kw, do tego bufor i w domku jest cieplutko. Znajomy, który nam to montował ma troszkę większy dom, jego rachunki nie przekraczają 2,5 tys rocznie i u nas ma być podobnie ;)
odpowiedz
Odpowiedź do edytaslawek
mariluk  
Data dodania: 2015-02-09 22:11:43
No właśnie, pompa do grzejników to lipa, tyle to nawet ja laik doczytałam, u nas proponuje koleś pompę 11 lub 9 kw, 2 odwierty po 90m, firma chyba jakaś szwedzka IVT. Cena pompy i odwiertów wycenił na 49500netto, do tego 14000 netto za podłogówkę wszędzie i może odkurzacz centralny w cenie:) chyba cena do zaakceptowania?
odpowiedz
Odpowiedź do monia--b
Data dodania: 2015-02-10 11:37:40
Męża szef ma IVT i są bardzo zadowoleni, my się na nią nie zdecydowaliśmy bo była za droga. Cenę możecie jeszcze obniżyć wybierając tańszą pompę. Ile będziecie płacić za metr odwiertów? My za metr netto płaciliśmy 100zł, za pompę Buderus zapłaciliśmy 23500. http://www.buderus.pl/produkty/kategorie-produktow/pompy-ciepla/gruntowe/logatherm-wps-k-1.html
odpowiedz
Odpowiedź do mariluk
mariluk  
Data dodania: 2015-02-10 13:30:15
U nas za metr odwiertów zapłacimy 75netto, koszt odwiertów to 13500netto a koszt pompy IVT greenline Ha C9 wycenili na 30310zl netto.
odpowiedz
Odpowiedź do monia--b
Data dodania: 2015-02-13 22:39:35
A tak przy odwiertach to może i tak będzie ale mowa była o pompie woda powietrze...;)
odpowiedz
Odpowiedź do monia--b
Data dodania: 2015-02-09 09:17:22
Ja bedąc swego czasu w temacie pc wiem ,że powietrzna pc w naszych warunkach nie da rady , przy dużych mrozach bedzie się włanczła grzałka co spowoduje duże rachunkiza prąd.Musi być gruntowa najlepsze są odwierty(nie zabierają miejsca na działce jak kolektor poziomy), u nas też mamy zamontowacy podlicznik na pompe i w pierwszym roku gdy nie mieszkaliśmy tem. w domu 20st(podłogówka w całym domu) to rachunek za prąd w 2tyś.Tylko jedna i najważniejsza sprawa trzeba wziąść firmę z doświadczeniem ktora zrobi wszysko od odwirtów przez instalację do podłogówki, my tak zrobiliśmy i nie ma żadnych problemów a w domu cieplutko i niskie rachunki o to chodziło.Pozdrawiam
odpowiedz
zet24  
Data dodania: 2015-02-09 10:28:12
My też zdecydowaliśmy się na pompę ciepła gruntową - o powietrznej nawet nie myśleliśmy, bo słyszeliśmy, że ogólnie mówiąc nie jest tak dobra. Urządzenie już zakupiliśmy, odwierty zrobimy jak tylko uzbroją nam działkę. Nie sugerujemy się opiniami w necie, tylko doświadczeniem najbliższych - moi Rodzice 4 lata temu postawili dom z PC. 130 metrów kw, ogrzewanie podłogowe i ciepła woda z pompy. W grudniu ich rachunek za prąd wyniósł 450 zł za wszystko - ogrzewanie, oświetlenie, gotowanie na indukcji itd. Jak się zdecydujecie to na priv mogę polecić firmę do odwiertów. Powodzenia i samych dobrych decyzji! :)
odpowiedz
my-home  
Data dodania: 2015-02-09 19:54:27
PC gruntowa to dobry wybór. U nas działa trzecią zimę i rachunki za prąd są zadowalające.
odpowiedz
Data dodania: 2015-02-09 22:11:19
Pompa ciepła
Witajcie! Nie jestem monterem pomp ciepła, ani też nie mam żadnych zysków z tego tytułu aby je reklamować, ale muszę podzielić się moimi spostrzeżeniami, gdyż temat rozgryzam od roku czasu! Czasem ręce opadają jak wypowiadają się ludzie, którzy nie widzieli nawet powietrznej pompy ciepła na żywo, a powtarzają opinie które zasłyszeli w kategoria legend ludowych. Obecnie w kategoriach pomp ciepła powietrznych moim zdaniem numerem jeden jest Mitsubishi Zubadan ... praca bezproblemowa do -25C (przy 80% wydajności znamionowej)! Poniżej praca pompy nie jest już tak wydajna (używa grzałek elektrycznych), co nie oznacza że domu nie ogrzeje! My mieszkamy w III strefie klimatycznej - centralnej Polsce (widziałem już 3 takie instalacje na żywo), rozmawiałem z ludźmi użytkującymi je i ja chciałbym sobie takie coś założyć. Koszty utrzymania domu 180m2 pow. uż. dobrze ocieplonego (dla CO i CWU) to 3000-3500 zł/sezon rok zależne od temp w domu i zimy. Liczymy na coś podobnego lub niżej w mniejszym opałku 2n 2g (naturalnie we wszystkich 3 domach jest w 100% podłogówka, bo pompy ciepła są do zasilania niskimi temperaturami raczej). Kompletna instalacja pompy Zubadan 11,2 kW (policzone zapotrzebowanie naszego opałka to 8-8,5kW, więc jest zapas mocy) to koszt 40600 zł + 8% VAT. Ja brałem pod uwagę jeszcze jedną pompę, tańszą od Zubadana o 7000 zł = Panasonica Aquarea T-CAP 9KW 400V, ale jakoś z pomp ciepła powietrznych chyba będziemy celować w najlepszą no i z 5 lat gwarancja. Aha mamy jeszcze sąsiada, który już mieszka drugi rok i też używa pompy ciepła powietrznej (pow-woda). U niego domek mały, bo 120 m2 pow. uż. i bez garażu, ale zakupił pompę Viessman Vitocal 200S o mocy 5,5KW i jego rachunki za prad w cyklach miesiecznych to odpowiednio listopad 2014 320zł , grudzień 400 zł ... TO jest prąd za całość (CO + CWU + gotowanie + etc). Daje do myślenia :-) Pozdrawiamy
odpowiedz
Data dodania: 2015-03-30 21:01:01
Zgadzam sie z wypowiedzia `o legendach. Niestety wiele osob nie wie o czym mowi a powtarza jakies ploty. My rowniez chcemy przejsc na pompe ciepla powietrzna. Teraz jestesmy na ekogroszku i szalu nie ma. Jedynym plusem jest stosunkowo niski koszt opalu zima.Wiemy, ze norwegowie masowo montuja takie pompy a u nich zimy sa o wiele mrozniejsze. Jezeli mozesz to poprosze o kontak do firmy, ktora wam montowala taka pompe.
odpowiedz
Odpowiedź do strzalki
Data dodania: 2015-02-09 22:33:36
Pompa ciepła
Jeszcze jedno co mnie nie przekonuje do gruntowych (oprócz ceny wyjściowej pompy + odwiertów) to to, że dolne źródło można "zniszczyć" przez nieodpowiednią eksploatację lub kalibrację pompy (czyli zamrozić je!) ... co dla korzystających domowników oznacza oczekiwanie kilka tygodni bez ciepełka, aż dolne źródło się rozmrozi. Pewnie niewiele osób o tym wie, ale degradacja dolnego źródła następuje i to z czasem ... powietrza zaś nie :-) Mamy w swoich gronie i znajomych mających gruntowe i powietrzne, więc przekazuję Wam też i ich rozterki przed podjęciem decyzji.
odpowiedz
Data dodania: 2015-02-10 14:07:08
Zgadzam się z tym że można zamroźić dolne źródło np. odwierty ale tylko wtedy gdy źle jest dobrana moc pompy, powierzchnia do ogrzania do długości odwiertów.To w szczególności dotyczy pseudofachowców. Jeśli wybierzemy profesjonalistów nie bedzie z tym problemu. Nie wiem czemu nikt tu nie napisał , że powietrzna pc musi się odszrania( czego gruntowa nie musi robić).Wygląda to tak , że poprostu odwraca się bieg czyli ciepło z podłogówkiwraca na zewnątrz co wychładza nam szybciej dom oczywiście pc robi to automatycznie bez naszej wiedzy i wtedy gdy zadania priorytetowe są wykonane czyli tem w domu i wody osiągnięta. Tylko po takim odszronienie musi się włączyć by dogrzać dom. Podsumowywojąc pc powietrzna częściej się włancza więcej pracuje co oczywiście przekłada się na zużycie prądu co podnosi koszty plus szybciej się zużywa niż pc gruntowa. Dodam że nie pracuję przy pc tylko sam miałem taki problem i musiałem sie tym zaiteresować i trochę mnie wciągneło. Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2015-02-12 07:37:49
1) Sęk w tym, że czy to profesjonalna firma, czy partacze nie daja gwarancji na to, że dolne źródło (ziemia na głębokości np 80-100m) nie zamarznie w związku ze źle dobraną pompą, prawda ? Czy ktoś o to pytał i dostał na piśmie ? Bo niby jak mają odpowiadać za geotermalne źródło :-) Ja w zeszłym roku na targach budowlanych zapytałem 3 firmy tym się trudniące i nikt nie chciał zagwarantować że to się nie stanie na piśmie, chociaż każdy pluł się że dobiera ilość i długość odwiertów w 100% poprawnie. 2) Przy podłogówce - bezwładność wody+betonu w którym jest zalana, które nagrzane są przez wiele godzin jest na tyle duża, że nawet brak prądu przez 3 godziny nie zmieni Ci temp w domu ... prawda ? A teraz pewnie "drobniutki" fakcik: odszranianie pompy ciepła powietrze, jak zach-woda na przykładzie pompy odzi taka potrzeba dla Zubadan trwa ...jakieś 3 minuty :-) Faktycznie dom się wychłodzi na maxa! https://www.youtube.com/watch?v=2dMhyG5ejPQ
odpowiedz
Odpowiedź do ewapiotr
Data dodania: 2015-02-12 07:58:40
Edycja komentarza
"A teraz pewnie "drobniutki" fakcik: odszranianie pompy ciepła powietrze, jak zachodzi taka potrzeba na przykładzie pompy Zubadan trwa ...jakieś 3 minuty :-) Faktycznie dom się wychłodzi na maxa! Inne pompy robią to nieco dłużej ... ale nadal liczone to jest w czasie minut (kilku, klikunastu). Co do włączania częstszego i zużycia...zapytam co robi pompa ciepła gruntowa, a co robi powietrzna w pozostałe 75% dni z roku kalendarzowego kiedy nie ma zimy ... albo 90% roku kiedy nie ma ostrej zimy ? Gruntowa: dolne źródło ma cały czas 6-8 stopni ... a powietrze nas otaczające ? hmmm ? Wtedy cykle właczania i wyłączenia pompy powietrznej są już bardzo niewielkie przy bardzo wysokiej sprawności, której gruntowa nigdy nie osiaganie i tylko na potrzeby CWU (podtrzymanie zbiornika 200-300 l). Gruntowa ma wtedy więcej do roboty, bo różnica temperatur jest znacznie większa. Tak temat rozumiem ja, na bazie tego co czytam, rozmawiam z firmami instalującymi oraz użytkownikami pomp ciepła (no i statystykach faktycznie zużytego pradu)
odpowiedz
mariluk  
Data dodania: 2015-02-13 10:25:50
byłam wczoraj u kolesia , który ma zainstalowaną pompę ciepła woda-powietrze firmy atlantic. Niestety nie mieszka jeszcze ale całym rokiem pompa mu chodzi, bodajże za cały poprzedni rok zużyła mu 5000kwh w większości po tańszej taryfie 0,35gr za 1kwh. Powiedział że koszt ok.1500 zł na cały rok ( ale wiadomo jeszcze nie mieszka) nie ma też rekuperacji choć ocieplenie domu też bardzo dobre - zastrzeżeń z jego strony brak co do tej pompy.Dom ponad 200m2 licząc po podłogach, w domu ciepło...no nic trzeba jeszcze wyczaić kogoś kto już mieszka i korzysta z pompy woda-powietrze.
odpowiedz
Odpowiedź do strzalki
dzejoo  
Data dodania: 2018-06-03 09:28:22
koszty po 3 latach
Jak w tytule :-) ile wynoszą koszty roczne ? :-)
odpowiedz
mariluk  
Data dodania: 2018-06-03 15:49:42
rocznie wydajemy ok.4000 zł :)
odpowiedz
Odpowiedź do dzejoo

Czym najlepiej ogrzać dom

Blog:  mariluk
Data dodania: 2015-01-28
wyślij wiadomość

Witam Wszystkich, 

Dziś dostaliśmy wyceny ogrzewania i już kompletnie nic nie wiem. Miał być ekogroszek- najtańsza instalacja i ekdploatacja. Ale Pan zdecydowanie nam odradza. Twierdzi że ekogroszek przechodzi do lamusa i namawia nas na gaz płynny (z butlą kupną na własność , wtedy cena gazu średnio po 1.80 latem) lub pompe ciepla woda powietrze czy jakoś tak. Nie wiem co myśleć. Możecie coś podpowiedziec w tym temacie? Ile kosztuje Was eksploatacja gazu rocznie, lub węgla, a może ktoś z Was ms taką pompę? Pomóżcie bo jestem skołowana

28Komentarze
Data dodania: 2015-01-28 18:19:12
pompy ciepła to rewelacja zużyje trochę prądu i daje mnóstwo ciepła ale koszty założenia ... minimum 35000 albo lepiej... butla z gazem... buahahahah chyba żartował... ekogroszek to tania instalacja i w miarę tania eksploatacja. wrzucasz parę worków raz na tydzień i spokój ...
odpowiedz
dordar  
Data dodania: 2015-01-28 18:21:19
Rodzice mają ogrzewanie na ekogroszek, siostra dom o powierzchni 145m2 ogrzewała gazem z butli- różnica jest bardzo duża, oczywiście na korzyść ekogroszku. W ubiegłym roku zrobili przyłącze w ulicy i z ulgą zwłaszcza dla portfela siostra zapłaci za sezon pewnie o 30% mniej. Koszt ogrzewania domu moich rodziców ekogroszkiem będzie chyba porównywalny, z tym, że oni mają 200m2 w parterze.
odpowiedz
Data dodania: 2015-01-28 18:59:47
Gaz ziemny ,koszt instalacji poniżej 10 tyś,koszt roczny ogrzewania to 1200 za 88m2 bez WM,reku,kominka i przy oknach dwuszybowych.Tragedii niema a kasy w kieszeni zostało sporo.
odpowiedz
maciejtoya
Data dodania: 2015-01-28 19:22:28
Ja tez buduje dom (mix kamea 2g z opałkiem 2n2g).Jestem na takim etapie jak wy. Miał być ekogroszek ale zaczałem czytać o pompach ciepła (powietrze-woda) i sam sie skłaniam ku temu. Za 25-27 tyś. razem z montażem można mieć pompę ciepła 9kW Panasonic wraz z zbiornikiem 300L do ciepłej wody. Podobno ogrzewanie wychodzi sporo taniej niz ekogroszek, do tego czysto i miejsca sporo. Gdybym to wiedział od początku to bym mógł sobie inaczej kotłownie zrobić i nie budować komina (ah ten klinkier). Zaczeło się od tego jak podgrzewać wode latem i trafiłem na pompy ciepła. Ja jakoś sobie nie wyobrażam palić w piecu latem by mieć wodę. Rozwiązanie to ma duzo zalet. Minusy to jednorazowy koszt no i temp. jak spadnie ponizej -20 stopni. Do tego polecają podłogowe ogrzewanie wszędzie. Orientowaliście się może o koszty takiego ogrzewania w domu (materiał+robocizna) ?
odpowiedz
Data dodania: 2015-01-28 19:58:05
Aj te kominy, my też ich żałujemy :/ Niestety o kosztach się nie wypowiem bo cały system ogrzewania zakładał nam znajomy i za to co zrobili wyszło bardzo mało. Ogrzewanie podłogowe przy pompie to wręcz obowiązek, tylko wtedy będzie się to opłacało. Dowiedzcie się o dofinansowaniach do pomp ciepła Prosument, kilka dni temu był u mnie pan oglądać pompę i będzie korzystał z tego programu.
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
maciejtoya
Data dodania: 2015-01-28 20:20:23
Czytałem o tym prosumencie. Niestety nie jest to typowa dotacja. Tj. trzeba wziąć preferencyjny kredyt (1% na max 4 lata) na pompe i do tego fundusz ochrony srodowiska dofinansowuje 20-40%. Tak czy inaczej się opłaca ale kredyt musi być.
odpowiedz
Odpowiedź do monia--b
maciejtoya
Data dodania: 2015-01-28 20:21:21
Napisz mi jeszcze jaką macie pompę itp. Jestem na etapie poszukiwania rozwiązania. Jak się u was sprawdza ?
odpowiedz
Odpowiedź do monia--b
mariluk  
Data dodania: 2015-01-29 22:28:43
Nam właśnie proponował pompę panasonica, podobno daje radę, nam wycenił wszystkona 28 tys ale podobno można uzyskać 10 tys dopłaty, więc nawet by się kalkulowało, no i musi być 100% podłogówka, wtedy jest wydajna
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2015-01-28 19:57:00
Przerobiłam chyba wszystko!!! Wiec opiszę pokrótce moje rady i sugestie.Chcieliśmy aby było tanio i w miarę bezobsługowo, ale tak się nie da:( Gaz jest ok, ale drogo jeśli z butli. Jeszcze drożej przy dzierżawie (tej opcji nie polecam haczyki w umowach) ale plus bezobsługowo i czysto. Troszkę taniej jest brać gaz z sieci ale tylko troszkę jak macie doprowadzony gaz. My mamy na pellet (jest o wiele czyściej niż przy ekogroszku) w całym domu podłogówka + pompa ciepła powietrzna na wodę (grzeje wodę do tem na zewnątrz - 5 stopnie) Nie musimy palić w piecu aby latem mieć ciepła wodę. Zimą wodę ogrzewa nam piec. Jeśli chodzi o ogrzewanie domu tylko pompą ciepła powietrzną to odradzam znajomi mają ale pompa żre mnóstwo prądu a i w domu nie jest zbyt ciepło. Przy -15 pompa powietrzna ma słabe działanie i włącza się grzałka na prąd na dodatek wentylatory są głośne. Pompa ciepła wodna ok (choć też prąd pobiera) ale odwierty (10-20 tys.) i pompa to razem koszt ok 60-70 tys. Gdyby nie koszta wybralibyśmy pompę ciepła wodną a tak mamy pellet (instalacja i koszty niewielkie)obsługa raz na 3 dni. Na razie ok.
odpowiedz
Data dodania: 2015-01-28 20:05:26
Znajomi maja podłogówkę czy tzw nagrzewanie nadmuchowe?
odpowiedz
Odpowiedź do milionwminute
Data dodania: 2015-01-28 20:42:34
Mają na dole podłogówkę na górze grzejniki. Co do nazwy pompy to nie napiszę, bo nie pytałam. Dom nowy ocieplony styropianem o powierzchni coś koło 200 m. Napisałam tylko co mi powiedzieli znajomi, że żałują że ogrzewają dom pompą ciepła powietrzną, bo przy dużych mrozach jest zimno, pobór prądu duży i że słychać jak wentylator działa (sama słyszałam taki huczenie jak byłam u nich). Dlatego z w/w powodów sami się nie zdecydowaliśmy, czy dobrze czy nie tego nie wiem i się nie przekonam. Oczywiście wszystko zależy od wielu czynników, ale wolałam dmuchać na zimne.
odpowiedz
Odpowiedź do monia--b
Data dodania: 2015-01-30 23:34:25
Pewnie gdyby mieli podłogówkę w całym domu pompa byłaby wydajniejsza :/
odpowiedz
Odpowiedź do milionwminute
maciejtoya
Data dodania: 2015-01-28 20:18:14
Jaką mają pompe ? Jakiej mocy ? Jakiego producenta ? Jaki typ ogrzewania ? Jaki mają dom ? Nowe budownictwo ? Stare ? Jaka izolacja ? Tylko czynników ma na to wpływ. Nie mozna tak generalizować. Wg mnie, choc sam o tym myslalem: piec na ekogroszek + pompa ciepła do cwu to koszt około 15-17 tyś. Natomiast pompa o której pisałem jest 10 tyś.zł. droższa ale nie ma babrania z węglem itp., czysto, ladnie, kotłownia do zagospodarowania no i rachunki niższe. Dlatego ważne żeby pompa była wydajna i miała dużą sprawność.
odpowiedz
Odpowiedź do milionwminute
madic27  
Data dodania: 2015-01-28 20:11:23
jak juz to wziąłbym ekogroszek +pompa do cwu typu woda powietrze.w gaz płynny nigdy bym sie nie pchał!!u nas bedzie gaz ziemny lub pompa ciepla-gruntowa,sie zobaczy;-)pozdrawiam...
odpowiedz
Data dodania: 2015-01-29 09:22:20
U nas właśnie tak będzie. Znajomi mają pompę i duże rachunki za prąd. Nie wiem jaka pompa. Gazu z butli też nie polecam bo drogo wychodzi.
odpowiedz
Odpowiedź do madic27
Data dodania: 2015-01-29 12:10:37
Przyłączam się do pytania, na wiosnę zaczynamy budowę i właśnie z mężem jesteśmy na etapie ustalania ogrzewania. Początkowo planowaliśmy pompę ciepła - pionową, później ze względu na koszty, poziomą, jednak teraz wszystko kalkulując obawiamy się że taka pompa jak na razie przerasta możliwości naszego porfela i póki co myślimy o pompie powietrznej. tylko co wtedy gdy zima przyjdzie? Co myślicie o kominku, może z płaszczem wodnym ? Chciałabym aby nie marnować pomieszczenia na kotłownię i nie robić dodatkowego komina ..
odpowiedz
Data dodania: 2015-01-30 00:37:44
Mamy ten sam problem myślimy o kotle na pallet nie mamy gazu blisko naszej działki tez myśleliśmy o gazie z butli ale poczytalismy na forach ze to drogo wychodzi . Teraz tylko niewie czy ekogroszek czy pallet może ktoś się może wypowiedzieć na ten temat ? Pozdrawiamy
odpowiedz
makos  
Data dodania: 2015-01-30 07:47:35
My zdecydowalismy się na pompe ciepła woda-powietrze ale zamierzamy ja wykorzystywac tylko do ogrzewania wody uzytkowej. Samo ogrzewanie domu wykonuje kocioł gazowy na gaz z przyłącza. Co do pomy orientowalismy się trochę i do ogrzewania domu może być niewystarczająca. Jeśli masz możliwości (tzn. odpowiednio duzy i dobry grunt) zastanów się nad pompą ciepła głębinową. Znam kilku znajomych którzy mają to rozwiązanie i są mega zadowoleni.
odpowiedz
Data dodania: 2015-02-01 17:32:42
Po co pompa,przecież grzanie wody to koszt około 2zł na dzień a przy grzaniu gazem to już w ogóle nie kumam.
odpowiedz
Odpowiedź do makos
dorrom  
Data dodania: 2015-01-30 09:12:11
U nas C.O. i C.W. będzie ogrzewane gazem ziemnym plus kominek z płaszczem wodnym. Gaz mamy na działce, tylko musimy załatwić formalności z przyłączem. Znajomi mają piec na ekogroszek i coś jest nie halo, nie wiem dokładnie w czym rzecz, ale co chwilę coś jest nie tak. Nie znam się na tych wszystkich pompach dokładnie, więc nie doradzę, jak zaczęłam czytać o tym, stwierdziłam że za cenę jaką wydam na te urządzenia, ich instalacje, przeglądy, potem wymiany części, to kilka lat sobie opłacę za gaz ;). Ale to takie moje spojrzenie, wszystko zależy od upodobania, warunków i stylu życia. Powodzenia w dobrym i wygodnym dla Was wyborze :))
odpowiedz
maciejtoya
Data dodania: 2015-02-01 09:59:22
Jakieś decyzje zapadły ?
odpowiedz
mariluk  
Data dodania: 2015-02-01 20:55:33
Oj bardzo trudny wybór, jak naradzie wchodzą 2 opcje 1 to ekogroszek a 2 to pompa ciepla gruntowa, z tym ze na 2 opcje nie mamy kasy....jeśli w tym roku chcemy się wprowadzić, i nie wiemy co robić nadal...
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2015-02-01 21:30:54
Orientowaliście się może co do dofinansowania na pompy ciepła ? My co prawda jeszcze nie zagłębialiśmy się w temat, ja jak zawsze nastawiona sceptycznie i bez wiary ale mąż się nakręca.
odpowiedz
Odpowiedź do mariluk
mariluk  
Data dodania: 2015-02-01 22:11:29
Tak orientowaliśmy się, podobno u nas w mazowieckim można dostać do 10 tys, ale od tego odliczyć podatek.
odpowiedz
Odpowiedź do timimika
Data dodania: 2015-02-02 15:42:02
jakie ogrzewanie ?
Wszystko ma swoich zwolenników i przeciwników. To dotyczy również ogrzewania w domu. Każdy chciałby mieć w domu czysto i placic za ogrzewanie niewiele. Niestety kompromisu w tym nie osiągniemy. No chyba ze ktos ma na zbyciu 50-60 tys na pompę ciepła i jeszcze mu zostanie na rachunki za prąd który co roku drożeje. Ostatnio wiele myślałam o p . ciepła ale to w dalszym ciągu duży wydatek mimo, ze sa dofinansowania. Rozważałam tez mała elektrownie wiatrowa ..... jej cena i późniejszy serwis mnie przeraził. Obecnie mam połowę domku tylko 75m i używam od 4 lat piec na ekogroszek. Mam juz za sobą mroźne zimy (-20) i grzanie bez przerwy cały rok. Tak tak caly rok.Od września lub października do kwietnia (ustawiony na zimę) reszta miesięcy na lato tylko woda ciepła do mycia. Zbiornik na wode 250l. Tem w domu ze wzgledu na to że lubię ciepło nigdy nie spadła poniżej 21st. Obecnie mam 23 23,5. W nowym domu tez decydujemy się na ekogroszek lub mieszany ekogr z paletami. Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2015-02-04 22:23:59
pompa
Nasz hydraulik namawia nas na pompę woda-powierze, ponoć za 25tys będzie grzała i wodę i podłogę, a że podłogówka będzie na całości to ponoć koszty mają być nie takie straszne. Za dwa dni mamy wizytę w tej sprawie tak więc napiszemy coś więcej. Pozdrawiamy ;)
odpowiedz
mariluk  
Data dodania: 2015-02-04 23:16:32
U nas decyzja podjęta, że będzie na pewno pompa, tylko pozostaje rozkminka jaka, woda powietrze czy gruntowa, tego jeszcze nie wiemy. Koszt tej drugiej o polowe droższy a czy ona jest o polowe lepsza? Raczej nie, nasz dom praktycznie będzie sie kwalifikował do nisko energooszczednego. Więc jak u nas ta pompa woda -pow nie da rady to nie wiem....naprawde mamy mętlik w głowie.
odpowiedz
Odpowiedź do edytaslawek
Data dodania: 2015-02-05 00:42:38
Nie wszystkie zimy są jednakowe. Te ostatnie bardzo nas rozpieszczają ale nie zapominajmy,że mieszkamy w Polsce i tu klimat jest ostry. Pompy ciepła typu powietrze-woda działa na zasadzie odzysku ciepła z powietrza zewnętrznego. Pomyśl ile musi pobrać energii do ogrzania domu jeśli tem na dworze jest na minusie.W naszym klimacie zastosowanie powietrza zewnętrznego jako źródła ciepła do ogrzewania domu jest mało efektywne. W zimie sprawność takiego systemu, przy ujemnych temperaturach na zewnątrz, spada do wartości 2-3, jednocześnie maleje też moc grzewcza i pomieszczenia mogą być niedogrzane. Jeśli już chcesz P.C to zainwestuj w gruntową z pionowym kolektorem Pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do mariluk

Jaka wełna na ocieplenie poddasza

Blog:  mariluk
Data dodania: 2015-01-19
wyślij wiadomość

Mam do Was pytanie, jaką watę wybraliście do ocieplenia poddasza? Mineralną skalną czy mineralną szklaną? I jakiej grubości? O jakim współczynniku przenikalności U? Będę wdzięczna za podpowiedzi bo właśnie chcemy juz ocieplać poddasze.

9Komentarze
Data dodania: 2015-01-19 19:05:03
my dajemy najpierw URSA PLATINUM DF 32 GR.15CM współczynnik przewodzenia ciepła 0,032 W/mK; a potem druga warstwa Rockwool SUPERROCK 15cm Współczynnik przewodzenia ciepła 0,035 W/mK
odpowiedz
mariluk  
Data dodania: 2015-01-19 19:40:09
Widzę że nie oszczędzaliście:), a powiecie mi jaka gęstość ma ta wasza wełna? Rokwool jest cięższa i chyba lepsza?
odpowiedz
Odpowiedź do sylwia-patryk
Data dodania: 2015-01-19 21:45:25
nie wiem jaka gęstość ale w porównaniu z taka co ma 0.04 to ta gorsza to jak wata.
odpowiedz
Odpowiedź do mariluk
madic27  
Data dodania: 2015-01-19 19:08:26
dałbym najcieplejszą ok.25-30 cm ale nazw nie znam bo u nas bedzie tylko 10 cm zwykłej wełny-poddasze nieuzytkowe.pozdrawiam...
odpowiedz
Data dodania: 2015-01-19 19:11:41
U nas jest wełna skalna rocwool grubość 10cm pod krokwie i 15 cm między.
odpowiedz
Data dodania: 2015-01-19 19:14:11
wełna mineralna
Niedawno mieliśmy ten sam dylemat. Wybralismy Isover Profit Mata 0,035 W domku zrobiło się od razu cieplej i ciszej.
odpowiedz
dordar  
Data dodania: 2015-01-21 15:46:00
Czy nie boicie się, że zawilgotnieje wam ocieplenie przed położeniem tynków?
odpowiedz
mariluk  
Data dodania: 2015-01-21 17:50:52
Nasz kierownik budowy na to samo nam zwrócił uwagę więc dlatego jednak nie ocieplamy teraz, tynki powoli się robią na górze są gotowe już w 2 pokojach, ale jeszcze wstrzymany się i po wylewkach zrobimy:) dzięki
odpowiedz
Odpowiedź do dordar
Data dodania: 2015-01-21 16:05:30
u nas jest tak: na skosy na poddaszu (w pokojach - poddasze użytkowe) 18cm + 10cm, na suficie 15cm, na skosach na strychu (poddasze nieużytkowe). Wełna isover i chyba climcool, lambda standard 0,04. Moim zdaniem różnica w cenie jest spora (żeby np. było 0.031), a specjalnie tego nie odczuje, ale to moje zdanie tylko.
odpowiedz

Okna zamówione

Blog:  mariluk
Data dodania: 2015-01-16
wyślij wiadomość

Witam wszystkich,

W końcu po długich przemyśleniach wybraliśmy okna. Padło na okna Veka Alphaline Plus Pakiet Premium. W tym będą 2 Suwanki ( niestety nie bezprogowe bo ich cena kosmos) ale za to w automacie:). Do tego ciepły montaż - cena 24.900zł no i kolor ... tu biłam się z myślami długo ale wybrałam ostatecznie winchester, mam tylko nadzieję że drzwi w takim kolorze dostanę , bo podobno brama garażowa jest.

Życzymy Miłego piąteczku dla wszystkich budujących:)


9Komentarze
madic27  
Data dodania: 2015-01-16 19:08:48
a jaki producent?? pozdrawiam...
odpowiedz
mariluk  
Data dodania: 2015-01-16 19:13:28
Witraż:)
odpowiedz
Odpowiedź do madic27
madic27  
Data dodania: 2015-01-19 19:04:15
nie słyszałem ale to pewniejakis lokalny producent bo profil znany i to bardzo !Pozdrawiam...
odpowiedz
Odpowiedź do mariluk
Data dodania: 2015-01-16 20:00:06
A na ile Wam wycenili suwanki bezprogowe?
odpowiedz
mariluk  
Data dodania: 2015-01-16 20:29:50
13tys jedna sztuka:/
odpowiedz
Odpowiedź do po-prostu-my
Data dodania: 2015-01-16 22:34:20
No sporo. One kosztują. Choruję na takie okno :)
odpowiedz
Odpowiedź do mariluk
madic27  
Data dodania: 2015-01-19 19:06:02
super sprawa takie okienka ale cena zaporowa, niestety.pozdrawiam...
odpowiedz
Odpowiedź do mariluk
maciejtoya
Data dodania: 2015-01-22 06:38:44
Stosunkowo tanio wyszły te okna. Dostaliscie jakiś rabat ? Mi w firmie w wlkp. przy podobnej ilości okien za profil perfectline licza 28 tys.
odpowiedz
mariluk  
Data dodania: 2015-01-22 10:20:05
też myślę że dostaliśmy dobrą cenę, nie wiem jaki rabat dostaliśmy ale tą firmę w której zamawialiśmy polecił nam znajomy, który zna się z właścicielem więc on pewnie to uwzględnił w wycenie:)
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
mariluk
ranga - mojabudowa.pl lider
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 319453
Komentarzy: 1572
Obserwują: 456
On-line: 9
Wpisów: 146 Galeria zdjęć: 526
Projekt OPAŁEK 2 N 2G
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Polska
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2017 wrzesień
2016 grudzień
2016 listopad
2016 październik
2016 wrzesień
2016 czerwiec
2016 maj
2016 kwiecień
2016 marzec
2016 luty
2016 styczeń
2015 grudzień
2015 listopad
2015 październik
2015 wrzesień
2015 sierpień
2015 lipiec
2015 czerwiec
2015 maj
2015 kwiecień
2015 marzec
2015 luty
2015 styczeń
2014 grudzień
2014 listopad
2014 październik
2014 wrzesień
2014 sierpień
2014 lipiec
2014 czerwiec
2014 maj
2014 kwiecień
2014 marzec
2014 luty
2014 styczeń
2013 listopad
2013 czerwiec
2013 marzec
2013 luty
2013 styczeń