Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

mariluk

wpisy na blogu

Trochę aktualności

Blog:  mariluk
Data dodania: 2015-02-27
wyślij wiadomość

Witam wszystkich blogowiczów:) pewnie równie zapracowanych tak samo jak my:) w końcu wiosna idzie:)

U nas obecnie stan jest taki: hydraulika, elektryka i rekuperacja rozłożona, chłopaki powoli kończą tynkowanie, czekamy za oknami ale mieliśmy niezłe przejścia z firmą gdzie je zamawialiśmy, w skrócie napiszę że zamówiliśmy ciepły montaż o którym jak się okazało ta firma nie ma zielonego pojęcia- ale to już temat na oddzielny wpis, którego nie omieszkam uiścić na blogu...

No i zdecydowaliśmy się ostatecznie na pompę ciepłavwoda-powietrze Panasonica, niestety nie pamiętam konkretnego modelu- mąż w tym się rozeznaje idealnie:) wiem że 3 fazową i chyba 9kw. Do tego podłogówka wszędzie firmy Rehau. 

No i latam po sklepach za bramami garażowymi, drzwiami- i tu poprostu się załamałam bo ceny drzwi drewnianych to takie jakby z domieszką złota były:/

6Komentarze
maciejtoya
Data dodania: 2015-02-28 07:30:24
Co was przekonało do takiej decyzji ?
odpowiedz
mariluk  
Data dodania: 2015-03-01 20:06:45
Przekonały nas najbardziej wizyty z 10 przedstawicielami różnych pomp i rozwiązań, dobre opińie o pompie i cena:)
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2015-02-28 09:41:58
Witajcie! My też finalnie (99%) zdecydowaliśmy się na Panasonica Aquarea T-CAP 9KW + wszedzie podłogówka. Niebawem podpisujemy umowę na wykonanie, bo teraz jest czas niezłych promocji. Pompa ma super opinie, a koszt w porównaniu do Mitsubishi Zubadana jednak mniejszy. Nadwyzkę pozostawiamy na lepszy rekuperator z wiekszym odzyskiem ciepła. Pozdrwiamy wszystkich bobów budowniczych :-)
odpowiedz
mariluk  
Data dodania: 2015-03-01 20:09:35
U nas nie będzie Tcapa tylko Panasonic Aquarea KIT WC09F3E8. Pompa trójfazowa podobno nie gorsza od Tcapa jednorazowej. A u was ilo fazowa ma być?
odpowiedz
Odpowiedź do strzalki
Data dodania: 2015-03-08 14:32:39
Nasza jest 3 fazowa ... z tego tylko względu wybraliśmy, ponieważ silniki 3 fazowe ponoć dłużej pracują bezawaryjnie oraz co dla mnie osobiście ważne ... rozłożenie obciążenia po 3 fazach równomiernie, a nie tylko jedna z faz (dość istotne przy niewielkiej mocy przyłączeniowej, u nas to 11KW czyli 20A bezpiecznik), więc ryzyko wyskakiwania zabezpieczenia jest niskie. Niestety 3 fazowa jest znacząco droższa, ale i tak tam pompa jest warta swojej ceny, a porównując do pompy z odwiertami to już w ogóle bajka :-)
odpowiedz
Odpowiedź do mariluk
Data dodania: 2015-02-28 13:49:30
Czyli instalacje pełną parą idą :) Fajnie. Jak dojdą okna to będzie też bezpieczniej dla zamontowanych elementów instalacji.
odpowiedz

Rekuperacja założona

Blog:  mariluk
Data dodania: 2015-02-13
wyślij wiadomość

blog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.pl

3Komentarze
Data dodania: 2015-02-13 11:21:31
Rekuperacja
Witam, czy rekuperacje trzeba rozłożyć przed tynkami i ile kosztują samo rozłożenie tych rur z robocizna bez jednostki centralnej? Odp moze byc na priv dzieki...
odpowiedz
mariluk  
Data dodania: 2015-02-13 11:40:13
u nas nie wszędzie są tynki a rekuperacja założona więc nie ma to związku, jednak powinna być chyba założona instalacja przed wylewkami. My zapłaciliśmy za robociznę 12 tys. do tego dojdzie koszt rekuperatora od 7-10tys w zależności jaki wybierzemy.
odpowiedz
Odpowiedź do kardamon13
Data dodania: 2015-02-13 12:04:33
Super dzieki:))
odpowiedz
Odpowiedź do mariluk

Pompa ciepła

Blog:  mariluk
Data dodania: 2015-02-08
wyślij wiadomość

Witajcie:) 

Dziękuję wszystkim za informacje co do ogrzewania, bardzo nam pomogły. Decyzje wstępnie podjęliśmy.

Będzie pompa ciepła, natomiast jeszcze nie wiemy jaka. W zeszłym tygodniu na naszej budowie pojawili sie przedstawiciele różnych firm i rozwiązań. I szczerze mówiąc to są trochę jaja. Każdy z nich gadał co innego. Jedni twierdzili ze pompa woda- pow da radę ogrzać nasz dom nawet przy dużych mrozach a cały rok za energię za pompe zapłacimy około 3000zł ( oddzielny licznik i gwarancje nam na to dają) . Inny Pan , który montuje i to i to twierdził że nie ma opcji żeby taka pompa dała radę, ze musi byc gruntowa do naszego domu, ze instalują 100 pomp rocznie i jest pewny w 100% tego rozwiązania. Dodam tez ze podłogówka będzie zatem wszędzie. 

Szczerze mówiąc po wizytach tych wszystkich ludzi to już zgłupiałam. Moze sie ktoś wypowiedzieć kto jedną lub drugą pompę użytkuje?  Czy duże macie rachunki za prąd?

Proszę jak zwykle o pomoc.

18Komentarze
Data dodania: 2015-02-08 22:55:32
Eh... mamy ten sam problem ;/ Był u nas jeden taki co pompy montuje i w domu używa, przy 120m2 podłogówka/grzejniki 50/50, płaci za prąd rocznie 3,5 do 4 tys. U nas wyliczył przy pełnej podłogówce 200m2 około 4,5 tys na rok, jednak sugeruje pompę o mocy 12KW a to wydatek większy.
odpowiedz
Data dodania: 2015-02-09 21:19:47
Polecałabym poszukać kogoś kto ma o tym większe pojęcie ;) Jak facet sam to sobie zakładał i wstawił grzejniki to nie wie co robi, nie dziwię się, że ma takie rachunki. Do naszego opałka wykonano dwa odwierty po 81m, zamontowano piec Buderus 8kw, do tego bufor i w domku jest cieplutko. Znajomy, który nam to montował ma troszkę większy dom, jego rachunki nie przekraczają 2,5 tys rocznie i u nas ma być podobnie ;)
odpowiedz
Odpowiedź do edytaslawek
mariluk  
Data dodania: 2015-02-09 22:11:43
No właśnie, pompa do grzejników to lipa, tyle to nawet ja laik doczytałam, u nas proponuje koleś pompę 11 lub 9 kw, 2 odwierty po 90m, firma chyba jakaś szwedzka IVT. Cena pompy i odwiertów wycenił na 49500netto, do tego 14000 netto za podłogówkę wszędzie i może odkurzacz centralny w cenie:) chyba cena do zaakceptowania?
odpowiedz
Odpowiedź do monia--b
Data dodania: 2015-02-10 11:37:40
Męża szef ma IVT i są bardzo zadowoleni, my się na nią nie zdecydowaliśmy bo była za droga. Cenę możecie jeszcze obniżyć wybierając tańszą pompę. Ile będziecie płacić za metr odwiertów? My za metr netto płaciliśmy 100zł, za pompę Buderus zapłaciliśmy 23500. http://www.buderus.pl/produkty/kategorie-produktow/pompy-ciepla/gruntowe/logatherm-wps-k-1.html
odpowiedz
Odpowiedź do mariluk
mariluk  
Data dodania: 2015-02-10 13:30:15
U nas za metr odwiertów zapłacimy 75netto, koszt odwiertów to 13500netto a koszt pompy IVT greenline Ha C9 wycenili na 30310zl netto.
odpowiedz
Odpowiedź do monia--b
Data dodania: 2015-02-13 22:39:35
A tak przy odwiertach to może i tak będzie ale mowa była o pompie woda powietrze...;)
odpowiedz
Odpowiedź do monia--b
Data dodania: 2015-02-09 09:17:22
Ja bedąc swego czasu w temacie pc wiem ,że powietrzna pc w naszych warunkach nie da rady , przy dużych mrozach bedzie się włanczła grzałka co spowoduje duże rachunkiza prąd.Musi być gruntowa najlepsze są odwierty(nie zabierają miejsca na działce jak kolektor poziomy), u nas też mamy zamontowacy podlicznik na pompe i w pierwszym roku gdy nie mieszkaliśmy tem. w domu 20st(podłogówka w całym domu) to rachunek za prąd w 2tyś.Tylko jedna i najważniejsza sprawa trzeba wziąść firmę z doświadczeniem ktora zrobi wszysko od odwirtów przez instalację do podłogówki, my tak zrobiliśmy i nie ma żadnych problemów a w domu cieplutko i niskie rachunki o to chodziło.Pozdrawiam
odpowiedz
zet24  
Data dodania: 2015-02-09 10:28:12
My też zdecydowaliśmy się na pompę ciepła gruntową - o powietrznej nawet nie myśleliśmy, bo słyszeliśmy, że ogólnie mówiąc nie jest tak dobra. Urządzenie już zakupiliśmy, odwierty zrobimy jak tylko uzbroją nam działkę. Nie sugerujemy się opiniami w necie, tylko doświadczeniem najbliższych - moi Rodzice 4 lata temu postawili dom z PC. 130 metrów kw, ogrzewanie podłogowe i ciepła woda z pompy. W grudniu ich rachunek za prąd wyniósł 450 zł za wszystko - ogrzewanie, oświetlenie, gotowanie na indukcji itd. Jak się zdecydujecie to na priv mogę polecić firmę do odwiertów. Powodzenia i samych dobrych decyzji! :)
odpowiedz
my-home  
Data dodania: 2015-02-09 19:54:27
PC gruntowa to dobry wybór. U nas działa trzecią zimę i rachunki za prąd są zadowalające.
odpowiedz
Data dodania: 2015-02-09 22:11:19
Pompa ciepła
Witajcie! Nie jestem monterem pomp ciepła, ani też nie mam żadnych zysków z tego tytułu aby je reklamować, ale muszę podzielić się moimi spostrzeżeniami, gdyż temat rozgryzam od roku czasu! Czasem ręce opadają jak wypowiadają się ludzie, którzy nie widzieli nawet powietrznej pompy ciepła na żywo, a powtarzają opinie które zasłyszeli w kategoria legend ludowych. Obecnie w kategoriach pomp ciepła powietrznych moim zdaniem numerem jeden jest Mitsubishi Zubadan ... praca bezproblemowa do -25C (przy 80% wydajności znamionowej)! Poniżej praca pompy nie jest już tak wydajna (używa grzałek elektrycznych), co nie oznacza że domu nie ogrzeje! My mieszkamy w III strefie klimatycznej - centralnej Polsce (widziałem już 3 takie instalacje na żywo), rozmawiałem z ludźmi użytkującymi je i ja chciałbym sobie takie coś założyć. Koszty utrzymania domu 180m2 pow. uż. dobrze ocieplonego (dla CO i CWU) to 3000-3500 zł/sezon rok zależne od temp w domu i zimy. Liczymy na coś podobnego lub niżej w mniejszym opałku 2n 2g (naturalnie we wszystkich 3 domach jest w 100% podłogówka, bo pompy ciepła są do zasilania niskimi temperaturami raczej). Kompletna instalacja pompy Zubadan 11,2 kW (policzone zapotrzebowanie naszego opałka to 8-8,5kW, więc jest zapas mocy) to koszt 40600 zł + 8% VAT. Ja brałem pod uwagę jeszcze jedną pompę, tańszą od Zubadana o 7000 zł = Panasonica Aquarea T-CAP 9KW 400V, ale jakoś z pomp ciepła powietrznych chyba będziemy celować w najlepszą no i z 5 lat gwarancja. Aha mamy jeszcze sąsiada, który już mieszka drugi rok i też używa pompy ciepła powietrznej (pow-woda). U niego domek mały, bo 120 m2 pow. uż. i bez garażu, ale zakupił pompę Viessman Vitocal 200S o mocy 5,5KW i jego rachunki za prad w cyklach miesiecznych to odpowiednio listopad 2014 320zł , grudzień 400 zł ... TO jest prąd za całość (CO + CWU + gotowanie + etc). Daje do myślenia :-) Pozdrawiamy
odpowiedz
Data dodania: 2015-03-30 21:01:01
Zgadzam sie z wypowiedzia `o legendach. Niestety wiele osob nie wie o czym mowi a powtarza jakies ploty. My rowniez chcemy przejsc na pompe ciepla powietrzna. Teraz jestesmy na ekogroszku i szalu nie ma. Jedynym plusem jest stosunkowo niski koszt opalu zima.Wiemy, ze norwegowie masowo montuja takie pompy a u nich zimy sa o wiele mrozniejsze. Jezeli mozesz to poprosze o kontak do firmy, ktora wam montowala taka pompe.
odpowiedz
Odpowiedź do strzalki
Data dodania: 2015-02-09 22:33:36
Pompa ciepła
Jeszcze jedno co mnie nie przekonuje do gruntowych (oprócz ceny wyjściowej pompy + odwiertów) to to, że dolne źródło można "zniszczyć" przez nieodpowiednią eksploatację lub kalibrację pompy (czyli zamrozić je!) ... co dla korzystających domowników oznacza oczekiwanie kilka tygodni bez ciepełka, aż dolne źródło się rozmrozi. Pewnie niewiele osób o tym wie, ale degradacja dolnego źródła następuje i to z czasem ... powietrza zaś nie :-) Mamy w swoich gronie i znajomych mających gruntowe i powietrzne, więc przekazuję Wam też i ich rozterki przed podjęciem decyzji.
odpowiedz
Data dodania: 2015-02-10 14:07:08
Zgadzam się z tym że można zamroźić dolne źródło np. odwierty ale tylko wtedy gdy źle jest dobrana moc pompy, powierzchnia do ogrzania do długości odwiertów.To w szczególności dotyczy pseudofachowców. Jeśli wybierzemy profesjonalistów nie bedzie z tym problemu. Nie wiem czemu nikt tu nie napisał , że powietrzna pc musi się odszrania( czego gruntowa nie musi robić).Wygląda to tak , że poprostu odwraca się bieg czyli ciepło z podłogówkiwraca na zewnątrz co wychładza nam szybciej dom oczywiście pc robi to automatycznie bez naszej wiedzy i wtedy gdy zadania priorytetowe są wykonane czyli tem w domu i wody osiągnięta. Tylko po takim odszronienie musi się włączyć by dogrzać dom. Podsumowywojąc pc powietrzna częściej się włancza więcej pracuje co oczywiście przekłada się na zużycie prądu co podnosi koszty plus szybciej się zużywa niż pc gruntowa. Dodam że nie pracuję przy pc tylko sam miałem taki problem i musiałem sie tym zaiteresować i trochę mnie wciągneło. Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2015-02-12 07:37:49
1) Sęk w tym, że czy to profesjonalna firma, czy partacze nie daja gwarancji na to, że dolne źródło (ziemia na głębokości np 80-100m) nie zamarznie w związku ze źle dobraną pompą, prawda ? Czy ktoś o to pytał i dostał na piśmie ? Bo niby jak mają odpowiadać za geotermalne źródło :-) Ja w zeszłym roku na targach budowlanych zapytałem 3 firmy tym się trudniące i nikt nie chciał zagwarantować że to się nie stanie na piśmie, chociaż każdy pluł się że dobiera ilość i długość odwiertów w 100% poprawnie. 2) Przy podłogówce - bezwładność wody+betonu w którym jest zalana, które nagrzane są przez wiele godzin jest na tyle duża, że nawet brak prądu przez 3 godziny nie zmieni Ci temp w domu ... prawda ? A teraz pewnie "drobniutki" fakcik: odszranianie pompy ciepła powietrze, jak zach-woda na przykładzie pompy odzi taka potrzeba dla Zubadan trwa ...jakieś 3 minuty :-) Faktycznie dom się wychłodzi na maxa! https://www.youtube.com/watch?v=2dMhyG5ejPQ
odpowiedz
Odpowiedź do ewapiotr
Data dodania: 2015-02-12 07:58:40
Edycja komentarza
"A teraz pewnie "drobniutki" fakcik: odszranianie pompy ciepła powietrze, jak zachodzi taka potrzeba na przykładzie pompy Zubadan trwa ...jakieś 3 minuty :-) Faktycznie dom się wychłodzi na maxa! Inne pompy robią to nieco dłużej ... ale nadal liczone to jest w czasie minut (kilku, klikunastu). Co do włączania częstszego i zużycia...zapytam co robi pompa ciepła gruntowa, a co robi powietrzna w pozostałe 75% dni z roku kalendarzowego kiedy nie ma zimy ... albo 90% roku kiedy nie ma ostrej zimy ? Gruntowa: dolne źródło ma cały czas 6-8 stopni ... a powietrze nas otaczające ? hmmm ? Wtedy cykle właczania i wyłączenia pompy powietrznej są już bardzo niewielkie przy bardzo wysokiej sprawności, której gruntowa nigdy nie osiaganie i tylko na potrzeby CWU (podtrzymanie zbiornika 200-300 l). Gruntowa ma wtedy więcej do roboty, bo różnica temperatur jest znacznie większa. Tak temat rozumiem ja, na bazie tego co czytam, rozmawiam z firmami instalującymi oraz użytkownikami pomp ciepła (no i statystykach faktycznie zużytego pradu)
odpowiedz
mariluk  
Data dodania: 2015-02-13 10:25:50
byłam wczoraj u kolesia , który ma zainstalowaną pompę ciepła woda-powietrze firmy atlantic. Niestety nie mieszka jeszcze ale całym rokiem pompa mu chodzi, bodajże za cały poprzedni rok zużyła mu 5000kwh w większości po tańszej taryfie 0,35gr za 1kwh. Powiedział że koszt ok.1500 zł na cały rok ( ale wiadomo jeszcze nie mieszka) nie ma też rekuperacji choć ocieplenie domu też bardzo dobre - zastrzeżeń z jego strony brak co do tej pompy.Dom ponad 200m2 licząc po podłogach, w domu ciepło...no nic trzeba jeszcze wyczaić kogoś kto już mieszka i korzysta z pompy woda-powietrze.
odpowiedz
Odpowiedź do strzalki
dzejoo  
Data dodania: 2018-06-03 09:28:22
koszty po 3 latach
Jak w tytule :-) ile wynoszą koszty roczne ? :-)
odpowiedz
mariluk  
Data dodania: 2018-06-03 15:49:42
rocznie wydajemy ok.4000 zł :)
odpowiedz
Odpowiedź do dzejoo
mariluk
ranga - mojabudowa.pl lider
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 319453
Komentarzy: 1572
Obserwują: 456
On-line: 9
Wpisów: 146 Galeria zdjęć: 526
Projekt OPAŁEK 2 N 2G
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Polska
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2017 wrzesień
2016 grudzień
2016 listopad
2016 październik
2016 wrzesień
2016 czerwiec
2016 maj
2016 kwiecień
2016 marzec
2016 luty
2016 styczeń
2015 grudzień
2015 listopad
2015 październik
2015 wrzesień
2015 sierpień
2015 lipiec
2015 czerwiec
2015 maj
2015 kwiecień
2015 marzec
2015 luty
2015 styczeń
2014 grudzień
2014 listopad
2014 październik
2014 wrzesień
2014 sierpień
2014 lipiec
2014 czerwiec
2014 maj
2014 kwiecień
2014 marzec
2014 luty
2014 styczeń
2013 listopad
2013 czerwiec
2013 marzec
2013 luty
2013 styczeń

OBECNIE NA BLOGU
2 niezalogowanych użytkowników